بچه توخس

Bache TokhS

بچه توخس

Bache TokhS

اگه دوست داری از سیاست بیشتر بدونی متن زیر حتما بخون !!!


اگه دوست داری از سیاست بیشتر بدونی متن زیر حتما بخون !!!

یک روز یک پسر کوچولو که می خواست انشا بنویسه از پدرش می پرسه: پدرجان ! لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی ؟ پدرش فکر می کنه و می گه :بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال در مورد خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی من حکومت هستم، چون همه چیز رو در خونه من تعیین می کنم

مامانت جامعه هست، چون کارهای خونه رو اون اداره میکنه.

کلفت مون ملت فقیر و پا برهنه هست، چون از صبح تا شب کار می کنه وهیچی ندار...ه

تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی..

داداش کوچیکت هم که دو سالش هست، نسل آینده است. امیدوارم متوجه شده باشی که منظورم چی هست و فردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی

پسر کوچولو نصف شب با صدای برادر کوچیکش از خواب می پره. می ره به اتاق برادر کوچیکش و می بینه زیرش رو کثیف کرده و داره توی خرابی خودش دست و پا می زنه. می ره توی اتاق خواب پدر و مادرش و می بینه پدرش توی تخت نیست و مادرش به خواب عمیقی فرو رفته و هر کار می کنه مادرش از خواب بیدار نمی شه.

می ره تو اتاق کلفتشون که اون رو بیدارکنه، می بینه باباش توی تخت کلفتشون خوابیده .....؟؟؟؟ میره و سر جاش می خوابه و فردا صبح از خواب بیدار می شه. فردا صبح باباش ازش می پرسه: پسرم! فهمیدی سیاست چیه؟

پسر می گه: بله پدر، دیشب فهمیدم که سیاست چیه: سیاست یعنی اینکه حکومت، ترتیب ملت فقیر و پا برهنه رو می ده، درحالی که جامعه به خواب عمیقی فرورفته و روشنفکر هر کاری می کنه نمیتونه جامعه رو بیدار کنه، در حالیکه نسل آینده داره توی کثافتدست و پا می زنه .....

نظرات 4 + ارسال نظر
kimia جمعه 19 اسفند 1390 ساعت 11:11 ب.ظ

خیلی جالب ود دقیقا اوضاع کشور خودمون و بیان میکرد ممنون

سارا یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 ساعت 12:23 ب.ظ

مرسییییییییییییییییی خیلی قشنگ بود ههههههههه

یاسر جمعه 31 شهریور 1391 ساعت 01:35 ب.ظ

دمت گرم خیلی جالب بود.اولش خنده ام گرفت ولی راستش کم مونده بود گریه کنم.

شکوفه شنبه 30 دی 1391 ساعت 04:17 ب.ظ

چه جالب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد